Ieșirea respirației în timp ce urcă scările: Ce este normal, ce nu


De ce să urci o scară scurtă de scări ca să încerci să urci Muntele Everest?

Getty Images

De câte ori ai fost mergând de-a lungulȚinând cont de propria ta afacere, când dintr-o dată, un scurt zbor de scări scoate toată respirația din plămâni? Personal, aș dori să mă consider destul de drăguță forma buna, dar abia pot ține o conversație cu colegul meu de mers în timp ce urc pe orice scară mai mult de o poveste.

Se dovedește că a te înfășura în timp ce faci activități simple nu este un semn că ești în formă – este ceva care se întâmplă tuturor, se potrivesc sau nu. Cu toate acestea, există câteva măsuri simple pe care le puteți face pentru ca experiența să fie mai puțin supărătoare data viitoare când se va întâmpla.

De ce se înfășoară atât de ușor și ce face să se întâmple?

holyhigh-p1c

Dacă vă verificați ritmul cardiac, este probabil să fi crescut în sus.

Rick Broida / CNET

Termenul medical fantezist pentru ceea ce se întâmplă atunci când te înfășoară urcând scările este "intoleranță la efort"În timp ce se apropie de scări, nu ești incalzit – mușchii îți sunt reci, ritm cardiac este scăzut, iar corpul tău nu este gata să se miște brusc. Când începi să urci, faci în esență ghemuite cu un singur picior cu unii cardio amestecat în și ritmul cardiac repede devreme. Corpul tău are nevoie brusc de mai mult oxigen – de unde și senzația de a fi înfășurat.

Un alt motiv pentru care te afectează atât de puternic este că urcarea scărilor te folosește mușchi cu viteză rapidă, care sunt utilizate pentru mișcări explozive și mușchi precum glute-urile dvs. pe care nu le puteți antrena în mod obișnuit. Dacă ești anduranță cardio nuci ca mine, ești într-o formă excelentă, dar exercițiul susținut ca acesta îl folosește mușchi cu încetinire lentă. Deci, nu se va transfera prea bine la exerciții precum urcarea scărilor.

Dacă ai lovit în mod regulat sala de sport, dar scările încă îți dau probleme, nu te speria că nu ești într-o formă bună. Există o mulțime de alte modalități de a-ți măsura sănătatea și starea generală, inclusiv ritmul cardiac sau alte valori cum ar fi compoziția și forța corpului.

Cum pot să nu mai dau vânt atât de des?

gettyimages-685041425 "height =" 0 "width =" 1092 "data-original =" https://cnet1.cbsistatic.com/img/V-Ckr-svhzBsUltbH75PqGpB-Sg=/1092x0/2019/11/12/8670c3a1- b4ab-4592-9565-07902e9f73a7 / GettyImages-685041425.jpg "/></span><noscript><span><img loading=

Lunges vă va ajuta să cuceriți scările cu ușurință.

Getty Images

Dacă ieșiți din respirație în timp ce urcați scările înseamnă într-adevăr să vă amortizați viața, există pași pe care îi puteți face pentru a diminua supărarea. Nu am de gând să vă sugerez să vă deplasați pe loc pentru o clipă să vă încălziți înainte de a urca o scară scurtă cu șeful dvs., dar iată câteva moduri în care vă puteți pregăti înainte de timp.

În primul rând, încorporați exerciții specifice scărilor în dvs. a face exerciții fizice rutină pentru a vă antrena corpul pentru stimul. Exerciții precum sprinturi, săriturile sau alte mișcări explozive vor ajuta la exercitarea bruscă. Pentru a vă antrena gluta și picioarele, încercați exerciții de greutate corporală ca genuflexiuni și plãmîni.

daca tu fumează țigări, contribuie aproape sigur la lichidarea ta. Cu toate că e-țigări sunt oferite ca o alternativă sănătoasă, studii preliminare sugereaza asta vaping de asemenea, vă dăunează plămânilor. Dacă ai fost având în vedere renunțarea oricum, 1 ianuarie este chiar după colț și poate fi o zi bună pentru a începe.

Când să apelați la medic

medic și pacient

Dacă credeți că lichidarea dvs. este în afara valorii normale, adresați-vă medicului dumneavoastră.

Getty Images

Dacă dezbateți dacă apelați sau nu un profesionist medical, sunteți mai bine în siguranță decât vă pare rău. Un semn important de avertizare este să fie atent dureri în piept asta se produce atunci când te înfășori – ar putea fi un semn al bolilor de inimă sau al unui blocaj coronarian. Medicul va face un test de stres și, dacă aveți un blocaj, există o procedură simplă pentru remedierea acestuia. Picioare umflate iar gleznele sau tusea este un alt semn, poate fi ceva în neregulă cu inima.

Un alt motiv pentru a solicita ajutor medical este dacă este nevoie de a te înlătura de activitățile de bază afectându-vă viața de zi cu zi – de exemplu, dacă evitați mersul pe distanțe scurte. Sau, dacă situația nu se îmbunătățește odată ce începeți să exersați mai mult, poate fi timpul să consultați un medic sau kinetoterapeut.

Informațiile conținute în acest articol sunt destinate doar scopurilor educaționale și informaționale și nu sunt destinate consilierii medicale sau medicale. Consultați întotdeauna un medic sau un alt furnizor de sănătate calificat cu privire la orice întrebări pe care le puteți avea cu privire la o afecțiune medicală sau la obiectivele de sănătate.



Cititi mai mult pe cnet.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *